Hír

Allaga Tamás: “Ki a hullámvölgyből!”

Allaga Tamás terepfutó Hoka nagykövetünk kisebb hullámvölgy után ismét irányba állt, és már javában készül a 2019-es versenyszezonra.

Az óév végén kisebb mélypontra kerültem, elvesztettem a versenyzési kedvemet, de szerencsére az edzésekkel azért nem álltam le. Jól tettem, mert idén már visszatért a motiváció. Nem gondolom, hogy a szilveszter ünneplésének az esetek döntő részében több értelme lenne, mint egy ok a bulira és egy hetes szabadságra, de ha valamire, arra mégis jó, hogy lezárhassunk magunkban egy időszakot, számot vessünk, és kitűzhessünk új célokat. Na, már most mindenki tudja, az újévi fogadalmaknak mekkora hányada szokott teljesülni… maradtam inkább az összegzésnél, majd a tavalyi alapozó edzéstervemet a tanulságok, célok és új ismereteim fényében újraélesztettem.

Ami az alapozást illeti, szeretném kicsit feszegetni a határaimat, kilépni abból, amit eddig is csináltam, és tudtam gond nélkül csinálni. Ehhez most első körben növelem az adagokat, amihez viszont egy dolog mindenképp kell: IDŐ! A tavaly elkezdett „közlekedj futva” megmozdulásaimat ezért a tél hátralevő részében megpróbálom sokkal rendszeresebbé tenni. Ennek több jó oldala is van: először is nem kell nap mint nap a tömegközlekedés árnyoldalaival találkoznom, másrészt szintén emiatt, a betegségeket is könnyebb elkerülni. Kiszámíthatóbban beérek a munkahelyemre, 1-2 perc hibával meg tudom mondani induláskor, mennyi időre lesz aznap szükségem.  Felfedezhetek új helyeket, eldugottabb, kevésbé szennyezett levegőjű utakat. Spontán találkozásokba keveredhetek. Nem mellesleg jó érzés, hogy eltűnnek a távolságok, minden könnyen elérhetővé válik, ez pedig önbizalmat ad. No és a lényeg: gyűlik szépen a kilométer, csökken a “bejglihas”.

A terhelés persze érezhetően nő, a sarkunkban loholó, fenyegető sérülések elkerüléséhez ezért mindenképp sok nyújtás, önmagunkra figyelés, és egy jól csillapító csuka kell. Ebben a szezonban a már matuzsálem HOKA ONE ONE Huaka (immár 2500 km van benne), a Clifton 4, valamint amikor havasak az utak, a Challenger ATR 4 vannak segítségemre. Összességében, ha a levegőminőség engedi, csak ajánlani tudom mindenkinek, aki lopja az időt az edzésre, és szeretné növelni kilométer adagját, hogy próbálja ki a munkába futást.

Az idei versenyek kiszemelésekor először az volt a fő szempontom, hogy új helyeket ismerhessek meg. Később be kellett látnom, hogy ez nem fog maradéktalanul teljesülni, de nem bánom, bőven van még mit javítani a bevált pályákon, terepeken is.

Február: valószínűleg csak a Kiss Péter emléktúrán találkozunk majd. Elképesztően szép és jó pálya, aminek teljesítése közben egy remek emberre emlékezhetünk és nyerhetünk ebből erőt.

Március: Imaro-nak köszönhetően ismét Bükkiki Fun Run, egy pörgős verseny a Bükk déli oldalán, sok ismerőssel, remek felmérő lesz.
Treviso Marathon, számomra az első. Egyelőre csak szeretném felmérni, milyen is ezt a távot maxon futva teljesíteni, és ezáltal tapasztalatokat szerezni, hogy egy későbbi alkalommal sikerüljön az álomidő környékén célba érni

Április: Mátrabérc. Semmi másról nem szól majd a hónap, mint felkészülni arra, hogy végre egyszer egy jó időt sikerüljön összehozni ezen a pályán. Nagy adósságaim vannak magammal szemben még itt, ideje törleszteni!

Május: mivel minden évben itt ér utol valami nyavalya (valószínűleg allergia), ezért most nem bánom, hogy ebben a hónapban nem lesz egy verseny sem. Legalább lesz idő edzeni is!

Június: Ismét UTH, ismét az 54 km-es táv. Ha megismételném a tavalyit, már elégedett lennék. Most viszont ott fog lebegni végig szemeim előtt, hogy ez a futás egy fontos állomás a következő nagy versenyig. Ami az UltraDolomites. 4 éve, mikor először voltunk az Alpok ezen részén, rabul ejtett, most pedig lesz rá 10+ órám, hogy gyönyörködhessek a tájban. A cél persze mégiscsak egy jó eredmény összehozása lesz!

Az év további része még kérdéses. Ha összejön, szívesen kipróbálnám magam a 2×2 Race-n, az ősz pedig még tele van kérdőjelekkel, de szerencsére addig még van idő gondolkodni, álmodozni!

Álmodozzatok, tervezzetek ti is, fussatok barátokkal vagy egyedül, a lényeg, legyetek kint, fussatok egészségben!